en slags årsresumé
Publicerat den

janurai
spelade massvis med innebandy, ungefär dag ut och dag in och umgicks mycket med denna vackra pingla. hade en riktigt bra start på året även om det endast innehöll innebandy av olika slag.
 
februari
startade en ny blogg (denna) och var sjuk ungefär hela månaden. så varje chans jag fick gick jag runt i myskläder och drack te, detta var en kall tråkigt måndad och det var inte mycket som hände då man mest låg på sjukbädden.
mars
köpte mina efterlängtade skor och gick på innebandygalan med super jib, vi åkte ur ettan men vi hade världens bästa säsong tillsammans och det firades med massa alkohol och skratt. Inte nog med det hade jag äntligen tid för mina fina vänner igen, så vi började med att åka ut med madrass som små barn nedför backarna med skriket i högsta höjd.
 
 
April
Ida hade fått sin iphone, så denna månad uppdaterades bilder på oss på instagram ungefär dag ut och dag in, inte nog med det hade vi sköna kvällar med massa gottigheter och mys. det blev en del fester hit och dit denna månad också, äntligen hade man tid för det när innebandyn hade uppehåll.



maj
jag fick min nya iphone på min sjuttonårsdag, inte länge efter det började solen titta fram och bikinin åkte på ihopp om att solen skulle kunna ge en lite färg men inte de, det är enda nackdelen med östersund mitt bleka pigment blir inte solbränt. Inte nog med det så tog jag och frida oss en partydag mitt i veckan då vi besökte körfältsgrillen med alla fulla studenter, detta har vi inget minne ifrån förutom bilderna som visar vart vi varit, dagen efter hade man nationella prov och var fortfarande full. baksmällan ifrån denna kväll var inte att leka med, men oerhört kul hade vi.
 
juni
firade studenten med massa sköna brudar som jag bara någon vecka senare festade med ännu mer, detta blev en månad med alldeles för mycket alkohol men en massa roliga kvällar som man sent kommer glömma. Gick även ut mitt första år på gymnasie, som hade varit en bra tid. Inte nog med det så bytte jag ifrån jib till brunflo och blev nu en brunflo brud, inget misstag enligt mig, detta har varit en bra innebandy säsong på många sätt, dock inte spelmässigt då vi inte ligger bra till i serien men på andra sätt. I och med att jag bytte betydde det en rejäl sommarträning med massor av tid som fick spenderas vid arctura, då vi sprang kilometer för kilometer och sedan en massa styrkepass. 
 
juli
spenderade massa tid hos min bästa vän och hade även någon natt själv hemma i hennes stora hus en natt vi nog aldrig kommer glömma, två "små" rädda flickor som tror varje ljud är en mördare som smyger runt huset som väntar på att anfalla och spindlar som nog kan äta oss. denna månad fick vi även tillökning i familjen, det kom nämligen sju små hundvalpar som varit allt annat än gulliga under dessa månader. gullig var de i början, så som på bilden då de varken kunde gå,se eller höra! vilka tider! även denna månad bjöds det på en massa partyn och träning, och myshäng med mina underbara vänner.
 
augusti
Var på storsjöyran med massa vänner och lyssnade på bra musik och träffade massa annat härligt folk. svaga minnen men roligt var det, åkte iväg till stockholm med min bästa vän och shoppade loss inte nog med det så tog vi oss till gröna lund också och gick emot vår rädsla för höjder och satte oss på kanoten och skrek så det hördes långa vägar därifrån. även denna månad kom min vän ifrån usa hem så det firades med massa partaj och annat mys för att prata igenom allt som hänt under det året hon var borta.
 
september
skolan började igen och jag försökte vända tillbaka på dygnet i vanlig ordning. Vi hade oss en klassåterträff med gamla gänget ifrån högstadie som man inte umgåtts med på ett bra tag, roligt var det många minnen som togs upp och en massa garv åt allt och inget gick runt under kvällen. En dag på staden tog vi oss en tur på segways vilket var en riktigt rolig upplevelse då jag inte riktigt fattade vad man skulle göra och ida var ännu sämre, enda som hade hjärna nog för detta var små barnen och sofie. denna månad var annars ganska seg dåligt väder då hösten hade slagit in.
oktober
Var en väldigt speciell månad då jag efter flera år fick träffa chris igen, gud som jag saknat honom. och så många tårar jag fällde när han skulle åka hem till sydafrika igen. Någon helg bort så hade jag och några vänner halloweenfest som var riktigt rolig, massa dans och snack och dricka som gjorde kvällen till en av de bästa på länge. oktober var en riktigt bra månad!
 
november
spenderade mer och mer tid med tobias och roligare och roligare blev det. var där med än jag var hemma kändes det nästan som. inte nog med det så blev det mer och mer innebandy med brudarna i brunflo och vi hade vår första lagfest som var en riktig höjdare. då mörkret kom tidigare och tidigare för varje dag så blev man allt mer trött så en massa sömn tog jag också under denna månad.
 
december
var på artonårsfest hos min vän bettan och vart alldeles för påverkad men hade oerhört roligt. spenderade yttligare lite mer tid ute på landet med tobias och spelade en massa innebandy. hade julfest med alla ifrån brunflo innebandy det spårade och dagen efter vaknade man inte upp hemma utan istället hos några sköna personer. julen kom och släktingar anlände riktigt mysigt, fick äntligen avnjuta julbord och annat mys med de andra. och igår spenderades sista dagen av detta år med massa sköna personer hos nathalie på frösön med god mat och andra festligheter. 
 
har haft ett riktigt bra år i år. hoppas ni har en trevlig tisdag, själv har jag knappt tagit mig ur sängen än!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?